Niniejsza polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania informacji na Twój temat, w tym danych osobowych
oraz ciasteczek, czyli tzw. pliki cookies
Zachęcamy Cię do zapoznania się z niniejszą polityką prywatności. Korzystając ze strony, mediów społecznościowych
lub naszych usług wyrażasz zgodę na ustalone w niej zasady. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości – jesteśmy do
Twojej dyspozycji. Skontaktuj się z nami, korzystając z danych kontaktowych podanych w Polityce prywatności lub
bezpośrednio na stronie.
Dokument Polityki prywatności powstał, aby działania związane z przetwarzaniem Twoich danych były transparentne,
a także, aby dostosować naszą działalność do powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Odwiedzając stronę, czy
korzystając z naszych usług, możesz udostępnić dane, które powinny być chronione.
Najważniejszym dokumentem prawnym, który wskazuje, jak chronić Twoje dane jest: Rozporządzenie 2016/679 – w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1 z dnia 2016.05.04)(ogólne rozporządzenie o ochronie
danych; dalej także: RODO).
Podstawowe pojęcia legalne
- Dane osobowe – oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie
fizycznej (osobie, której dane dotyczą); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można
bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i
nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych
czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną
tożsamość osoby fizycznej. - Przetwarzanie – oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych
osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie,
porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie,
ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie,
ograniczanie, usuwanie lub niszczenie (chodzi o sposób wykorzystania z Twoich danych osobowych). - Użytkownik – osoba udostępniająca dane osobowe (tutaj może chodzić właśnie o Ciebie).
- Administrator danych – oznacza osobę fizyczną lub prawną, organ publiczny, jednostkę lub inny podmiot, który
samodzielnie lub wspólnie z innymi ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych (tutaj chodzi o nas –
Kobierski Komorowski Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska z siedzibą w Poznaniu, NIP
7822951340, KRS 0001155361, REGON 0001155361, dalej także: Administrator). - Podmiot przetwarzający/Procesor – nie decyduje o celach i środkach przetwarzania danych – działa na podstawie
umowy z Administratorem danych. Administrator danych może bowiem albo sam przetwarzać dane, albo skorzystać
z usług zewnętrznego podmiotu, który te dane będzie przetwarzał dla niego. W danej organizacji, dane osobowe
faktycznie przetwarzają konkretne osoby fizyczne – pracownicy lub współpracownicy Administratora lub podmiotu
przetwarzającego dane. Takie osoby posiadają upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w zakresie
niezbędnym do prawidłowego wykonania usługi (tutaj chodzi o np. współpracowników, pracowników, czyli np.
informatyków, marketingowców, analityków czy księgowość). - Zgoda na przetwarzanie – oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, w którym
osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na
przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych. W niniejszym przypadku, to zgoda na cookies oraz korzystanie
ze strony. - Profilowanie – dowolna forma zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, która polega na
wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do
analizy sytuacji ekonomicznej, osobistych preferencji, zainteresowań, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania
się.
Jakie dane osobowe przetwarzamy?
Przetwarzamy dane identyfikacyjne i kontaktowe, dane związane z realizacją umów, obsługą strony i reklamacji np.:
imię, nazwisko, pseudonim, adres, (zamieszkania lub korespondencji), numer telefonu, adres e-mail, inne dane zwykłe np.
adres IP. W przypadku komentarzy możemy wymagać podania: imię, nazwisko, pseudonim, adres e-mail. Część danych jest
gromadzona automatycznie i anonimowo. Jeśli zechcesz skorzystać z naszych usług, zostaniesz poproszony na późniejszym
etapie o podanie numeru telefonu, adresu do korespondencji, a także innych danych, które będą niezbędne do poprawnego
wykonania usługi. Dane osobowe przetwarzane są w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów, którymi mogą
być w szczególności:
- zawarcie i wykonywanie umowy (np. reklamacje) (art. 6 ust.1 pkt. b RODO),
- wypełnianie obowiązków prawnych – m.in. obejmujących obowiązek prowadzenia rozliczeń rachunkowych,księgowych, podatkowych (art. 6 ust.1 pkt. c RODO),
- przekazywanie aktualnych informacji o stanie wykonania usługi, niezbędnych i celowych czynnościach związanych
ze świadczonymi usługami, informacji dotyczących działalności – w tym celu pobieramy także dodatkową zgodę
(art. 6 ust. 1 lit. a RODO), - ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, w tym sprzedaży wierzytelności –
przez czas trwania postępowań i okres przedawnienia potencjalnych roszczeń (art. 6 pkt 1 f RODO), - wystawienia faktury, rachunku i spełnienia innych obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego w
przypadku dokonania zamówień (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), - kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wykorzystywania cookies na stronie i jej podstronach (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- monitorowania i raportowania skuteczności kampanii oraz dla wewnętrznej analizy biznesowej (art. 6 ust. 1 lit. a
RODO), - zarządzania stroną internetową i mediami społecznościowymi (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
Anonimowe dane, które mogą być gromadzone automatycznie: (1) adres IP, (2) typ przeglądarki, (3) przybliżona
lokalizacja, (4) otwierane podstrony, (5) czas przebywania na stronie (podstronach), (6) system operacyjny, (7) adres strony
odsyłającej, (8) język przeglądarki, (9) dostawca usług internetowych.
Wykorzystujemy Twoje dane osobowe tylko zgodnie z obowiązującym prawem. Zauważ, że przetwarzamy Twoje
dane osobowe, gdy odwiedzasz profile Administratora utworzone w mediach społecznościowych (np. Facebook, Instagram,
Youtube, Linkedin, inne). Dane te są przetwarzane wyłącznie w związku z zarządzaniem profilem, informowaniem
użytkowników o działaniach Administratora, promowaniem różnych wydarzeń, usług i produktów, a także komunikacją z
użytkownikami za pomocą dostępnych funkcji w mediach społecznościowych. Podstawą prawną przetwarzania danych
osobowych przez administratora w tym celu jest jego uzasadniony interes w promowaniu marki własnej i budowaniu oraz
utrzymywaniu społeczności związanej z marką.
Nasze Usługi nie są przeznaczone do użytku przez osoby poniżej osiemnastego roku życia (18 lat), dlatego też nie
zbieramy celowo Danych osobowych od osób niepełnoletnich (poniżej 18 lat). Jeśli nie masz ukończonych osiemnastu (18)
lat, nie przekazuj nam żadnych danych osobowych, chyba że masz zaangażowanie i zgodę rodzica lub opiekuna
prawnego. Zgodnie z RODO nie kierujemy usług bezpośrednio do dzieci. W przypadku odkrycia, że w sposób niezamierzony
zebraliśmy dane osobowe od osoby poniżej 18 roku życia bez odpowiednich zgód, możemy usunąć te dane bez uprzedniego
powiadomienia. W zależności od kraju na przetwarzanie danych osobowych dzieci poniżej 16 roku życia może być konieczna
zgoda rodziców. W takich przypadkach osoby poniżej 16 roku życia nie mogą korzystać z naszych usług bez zgody lub
upoważnienia rodzica lub opiekuna prawnego. Jeżeli podejrzewasz, że osoba poniżej 18 roku życia przekazała nam dane
osobowe bez zgody rodzica lub opiekuna, skontaktuj się z nami.
W jaki sposób korzystamy z przekazanych danych?
Imienia, nazwiska, pseudonimu, używam w celu identyfikacji i indywidualizacji adresata świadczonych usług.
Adresów (korespondencji, zamieszkania, e-mail) oraz numerów telefonów kontaktowych używamy w celu powiadamiania
Użytkowników o czynnościach niezbędnych do prawidłowej realizacji usługi, w szczególności: konsultacji, podjęcia
pierwszego kontaktu, zaplanowania terminu wykonania usługi, przesłania umowy o świadczenie usług prawnych, zmiany
terminu wykonania usługi, dokonania zmian w sposobie wykonania usługi, czy odwołania wykonania usługi. Zebrane dane
służą przede wszystkim do zawarcia umowy, utrzymania stałego kontaktu i bieżącej wymiany informacji z klientem. Dane
osobowe dobrowolnie podane przez Użytkowników mogą być przetwarzane w jednym z następujących celów (1) realizacja
usług elektronicznych, (3) udostępnianie informacji w serwisach społecznościowych lub podobne. Natomiast dane o
Użytkownikach gromadzone anonimowo i automatycznie są przetwarzane w jednym z następujących celów: (1) statystyki, (2)
remarketing (3) obsługa programów partnerskich (4) prawnie uzasadnione interesy Administratora.
Administrator może korzystać z Google Analytics, zaawansowanej usługi internetowej, która wykorzystuje dane
zebrane z plików cookies do analizy ruchu w witrynie. Usługa ta dostarcza kompleksowe raporty na temat aktywności Serwisu,
wzorców korzystania z niej przez jej użytkowników. Google Analytics odgrywa zasadniczą rolę w ułatwianiu ciągłego
ulepszania strony i zapewnianiu, że jej usługi są zgodne z potrzebami i oczekiwaniami użytkowników. Użytkownicy mogą
skorzystać z możliwości wyłączenia usług Google Analytics. Dodatkowe szczegóły dotyczące Google Analytics, w tym
przetwarzania danych użytkowników, dostępne są w Polityce prywatności Google oraz Warunkach korzystania z usług Google.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na przetwarzanie części informacji (tylko niezbędnych) przez naszych podwykonawców.
Nasi podwykonawcy nie otrzymują żadnych danych szczegółowych związanych z Twoimi sprawami. Nasi podwykonawcy nie
otrzymują żadnych danych związanych z zawarciem i świadczeniem usług prawnych. Taki informacje są objęte tajemnicą
radcy prawnego wyrażoną w przepisach Ustawy o radcach prawnych oraz Kodeksie etyki radcy prawnego.
Nie dostosowujemy cen naszych ofert do konkretnych konsumentów lub określonej kategorii konsumentów na
podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji i profilowania zachowań w celu oceny siły nabywczej danego
konsumenta.
Kto jest administratorem danych?
Administratorem danych osobowych jest: Kobierski Komorowski Kancelaria Radców Prawnych Spółka
Partnerska z siedzibą w Poznaniu, NIP 7822951340, KRS 0001155361, REGON 0001155361.
Jak skontaktować się z Administratorem danych?
Z Administratorem danych można skontaktować się:
- Poprzez wiadomość e-mail: biuro@kkspp.pl
- Telefonicznie: (+48) 537-420-030
Na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe?
1. Zgody udzielonej przez przeglądanie strony.
2. Pisemnej zgody udzielonej przez klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
3. Zgody udzielonej przez klienta uzupełniającego formularz zgłoszeniowy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
4. Powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności przywołanego na wstępie rozporządzenia RODO,
a także jego szczegółowych zapisów.
5. Jeśli wyrazisz odrębną zgodę, to będziemy przetwarzać Twoje dane również w celach marketingowych.
Przykładowo:
1. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – w zakresie imienia, nazwiska, numeru telefonu i adresu e-mail Użytkownika –
niezbędność do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi;
2. art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane niektóre dane
osobowe podane przez Użytkownika, niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej
szkody.
Czy powołaliśmy Inspektora Danych Osobowych?
Nie. Nie mamy takiego obowiązku. Jako Administrator danych sami dbamy o poprawne i bezpieczne przetwarzanie
danych osobowych.
Jak długo będą przechowywane Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przez cały okres niezbędny do realizacji zamówionej usługi, a w przypadku przetwarzania danych
osobowych na podstawie zgody do czasu jej wycofania.
Przykładowo:
1. przez okres realizacji usługi i współpracy, a także przez okres przedawnienia roszczeń zgodnie z przepisami prawa
– w odniesieniu do danych przekazanych przez kontrahentów i klientów,
2. przez okres prowadzenia rozmów i negocjacji poprzedzających zawarcie umowy lub wykonanie usługi – w
odniesieniu do danych podanych w zapytaniu ofertowym,
3. przez okres wymagany przepisami prawa, w tym prawa podatkowego — w odniesieniu do danych osobowych
wiążących się ze spełnieniem obowiązków wynikających z mających zastosowanie przepisów,
4. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu złożonego na podstawie art. 21 RODO — w odniesieniu do danych
osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
5. do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, celu biznesowego — w odniesieniu do danych
osobowych przetwarzanych na podstawie zgody. Po wycofaniu zgody dane mogą być jeszcze przetwarzane w celu
obrony przed ewentualnymi roszczeniami zgodnie z okresem przedawnienia tych roszczeń,
6. anonimowe dane statystyczne, niestanowiące danych osobowych, mogą być przechowywane przez Administratora
w celu prowadzenia statystyk serwisu przez czas nieoznaczony.
Po zakończeniu wykonywania usługi, a także po wycofaniu zgody, dane osobowe będą przechowywane przez okres
przedawnienia ewentualnych roszczeń jakie możemy podnosić i jakie mogą być podnoszone wobec nas, w tym roszczeń
podatkowych lub cywilnych.
Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia
okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
W jaki sposób zabezpieczamy Twoje dane osobowe?
Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzane dane osobowe były bezpieczne. W tym celu stosowane są rozwiązania
techniczne i organizacyjne, które mają za zadanie zabezpieczenie danych osobowych. Tymi środkami są w szczególności:
1. regularne testowanie infrastruktury informatycznej pod kątem bezpieczeństwa,
2. kontrolowanie dostępu do danych w ramach prowadzonej działalności i w zakresie świadczenia usług,
3. korzystam z odpowiednich narzędzi i ochrony (np. protokół SSL),
4. prowadzenie polityki prywatności oraz stosowanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych. Dostęp do
danych osobowych Użytkowników mają jedynie osoby upoważnione, które są zobowiązane do zachowania tych
danych w tajemnicy.
Dla swojego bezpieczeństwa pamiętaj że:
1. niektóre dane osobowe, które zostaną podane publicznie, będą widoczne dla wszystkich osób korzystających ze
strony. Jeśli nie chcesz udostępniać danych osobowych nieograniczonemu kręgowi osób, nie podawaj ich publicznie,
2. rozsądnym jest korzystanie z programów antywirusowych, w tym regularnym skanowaniu dysków w poszukiwaniu
wirusów,
3. korzystaj z Internetu za pośrednictwem zaufanych komputerów, na których zainstalowano wyłącznie sprawdzone
oprogramowanie,
4. powinieneś jednocześnie dochować staranności w zabezpieczeniu swoich danych osobowych przekazywanych w
ramach sieci Internet.
Jakie są główne cele przetwarzania Twoich danych osobowych?
1. Obsługa zapytań.
2. Realizacja zamówionych usług.
3. Windykacja należności.
Czy przekazujemy Twoje dane osobowe innym podmiotom (np. firmom, dostawcom)?
Tak. Przekazujemy dane innych podmiotom, ale tylko w zakresie niezbędnym do poprawnego wykonania świadczonej
usługi. W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to
niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze.
Podmioty przetwarzające – korzystamy z podmiotów, którzy przetwarzają Twoje dane osobowe wyłącznie na nasze
polecenie. Należą do nich m.in. upoważnieni współpracownicy, którzy korzystają z danych w celu realizacji usługi; dostawcy
świadczący usługę hostingu, a także usługi księgowe; operatorzy pocztowi; kancelarie prawne; obsługa danych w chmurze;
dostawcy usług marketingowych i analitycznych etc.
Dostawcy usług marketingowych i analitycznych – w celu poprawy naszych usług czasami udostępniamy informacje
o Tobie w formie uniemożliwiającej zidentyfikowanie danych – dostawcom usług analitycznych, którzy pomagają nam
analizować, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszej witryny. W celu monitorowania i raportowania skuteczności
kampanii, w celu korzystania z narzędzi analitycznych, do prowadzenia statystyk dla witryny, by analizować ruch
w tej witrynie, badać statystyki dotyczące ruchu na stronie oraz sprawdzać źródła ruchu (kierunki przekierowania), wykrywać
różnego rodzaju nadużycia np. sztuczny ruch internetowy (boty), ograniczyć niektóre działania marketingowe m.in. aby
ochronić użytkowników wielokrotnym wyświetlaniem tej samej reklamy, mierzyć – bez identyfikowania danych osobowych
– skuteczność akcji np. w sieci reklamowej Google, w programach partnerskich, na zewnętrznych stronach internetowych,
rozliczać się z partnerami biznesowymi za usługi reklamowe etc.
Administratorzy – korzystamy z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na nasze polecenie i sami ustalają cele i
sposoby wykorzystania danych osobowych Użytkowników. Świadczą oni np. usługi elektroniczne (w tym płatnicze, bankowe).
W przypadku skierowania żądania udostępniamy dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności
jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Nie przekazujemy danych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Czy możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
Tak. Każdy Użytkownik może wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofać zgodę można w każdym
momencie. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych można wycofać kontaktując się z Administratorem. Wycofanie zgody
nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonaliśmy na podstawie zgody wyrażonej przed jej
wycofaniem.
Korzystając ze strony lub mediów społecznościowych Administratora wyrażasz również zgodę na wykorzystywanie
przez usługodawcę telekomunikacyjnych urządzeń końcowych Użytkownika (np. telefonu, tabletu, komputera) najczęściej w
celu marketingu produktów i usług oraz przedstawiania Użytkownikowi informacji handlowych zgodnie z art. 172 lub art. 173
ustawy prawo telekomunikacyjne. Opisane zgody są dobrowolne oraz mogą zostać w każdej chwili wycofane.
Usługi, a w szczególności treści cyfrowe lub usługi cyfrowe mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4
lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną
Usługodawcy i/lub osób trzecich będących ich właścicielami/autorami.
Gwarantujemy, że bez Twojej zgody nie będziemy wysyłać żadnych materiałów marketingowych drogą elektroniczną
zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku.
Informacja o plikach cookies
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są
w urządzeniu końcowym Użytkownika i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych. Cookies zazwyczaj zawierają
nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest
operator Serwisu.
Pliki cookie, to małe pliki tekstowe wykorzystywane do zapisywania pewnych informacji na Twoim komputerze.
Cookies nie są szkodliwe ani dla Ciebie ani dla Twojego komputera i danych, dlatego zalecamy nie wyłączanie ich obsługi w
przeglądarkach. Stosowanie cookies umożliwia podnoszenie jakości usług oraz zwiększenie zadowolenia Użytkowników
dzięki przechowywaniu ich preferencji oraz śledzeniu trendów i sposobów poruszania się po stronie.
Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza
przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać zmiany ustawień w tym
zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików
cookies. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
Jeśli nie chcesz otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie
obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Użytkownika
może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron. Ograniczenia stosowania plików cookies
mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych.
Wszelkie grafiki, teksty lub materiały ze strony mogą myć objęte prawami własności intelektualnej. Logo może być
objęte ochroną jako znak towarowy. Przed ich wykorzystaniem zweryfikuj to. Możesz uzyskiwać dostęp do materiałów
znajdujących się na tej stronie internetowej i korzystać z nich wyłącznie na własny, niekomercyjny użytek. Jakakolwiek
reprodukcja, dystrybucja, modyfikacja lub publikacja materiałów znajdujących się na tej stronie bez naszej uprzedniej pisemnej
zgody jest surowo zabroniona.
Kontrola plików Cookies
Informacje o sposobie wyłączenia plików cookies w najpopularniejszych przeglądarkach komputerowych dostępne są
na stronie jednego ze wskazanych dostawców: Chrome; Opera; FireFox; Edge; Safari; Internet Explorer 11.
Administrator stosuje środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach cookies.
Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika lub ich
usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika (np. wirusów).
Treści z portali i stron internetowych zewnętrznych dostawców
Na stronie internetowej mogą pojawiać się linki odsyłające do innych stron internetowych (np. YouTube; Facebook;
Google Adsense; Google Analytics; Mapy Google, Instagram). Będą one otwierać się w nowym oknie przeglądarki lub w tym
samym oknie. Administrator nie odpowiada za treści przekazywane przez te strony. Udostępniamy linki do zewnętrznych stron
internetowych, jednakże nie odpowiadamy za treści na nich prezentowane. Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się
z polityką prywatności lub regulaminem tych stron. Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość znajdującą się poza Serwisem.
Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez czytelników strony.
Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy o charakterze spamu, obraźliwych, zawierających wulgarne lub
obraźliwe zwroty, treści niezgodne z prawem lub zawierające jakiekolwiek linki do innych stron umieszczone bez jego zgody.
Jakie są prawa Użytkowników w związku z ich danymi osobowymi?
1) Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.
a) Użytkownik ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił,
b) cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody,
c) cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie zgodne z prawem przed jej cofnięciem.
d) cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Użytkownika żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak
uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem można świadczyć jedynie za
zgodą.
2) Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.
a) Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją
– wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli przetwarzam jego dane w oparciu o
prawnie uzasadniony interes,
b) sprzeciw może zostać złożony w formie wiadomości e-mail na adres poczty Administratora danych wskazany w
Polityce prywatności,
c) jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i nie będzie innej podstawy prawnej do przetwarzania Twoich danych
osobowych, dane osobowe zostaną usunięte, w zakresie w którym złożono sprzeciw.
3) Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa prawna: art. 17 RODO.
a) Użytkownik ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych,
b) Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:
• dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane,
• wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę,
• dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
• dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie
Unii lub prawie Państwa członkowskiego.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, mamy
prawo zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony
roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa
państwa członkowskiego, któremu podlegamy. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko,
adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług,
czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla
celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług
4) Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18 RODO.
a) Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu
jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie
się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem,
b) Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach:
• gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ograniczamy ich wykorzystanie na czas
potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni,
• gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Użytkownik zażąda
ograniczenia ich wykorzystania,
• gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one
potrzebne Użytkownikowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
• gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny
do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Użytkownika
przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.
5) Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.
Użytkownik ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce,
Użytkownik ma prawo:
• uzyskać dostęp do swoich danych osobowych,
• uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub
kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Użytkownika albo o
kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe),
o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu
nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o
zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską,
• uzyskać kopię swoich danych osobowych.
6) Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.
Użytkownik ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych
osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Użytkownik, którego dane dotyczą ma prawo
żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując
prośbę na adres poczty elektronicznej wskazany w treści Polityki Prywatności.
7) Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.
Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do
innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik ma również prawo żądać, by dane osobowe
zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim
przypadku Administrator prześle dane osobowe Użytkownika w postaci pliku w formacie, który jest formatem powszechnie
używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego
administratora danych osobowych.
8) Użytkownik może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych
osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień.
Postanowienia końcowe
1. Dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z wymogami prawa, dotyczącymi zasad przetwarzania i
zabezpieczenia danych określonych w RODO.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz często niezbędne do poprawnego wykonania usługi, a także
wywiązania się przez Administratora z nałożonych na niego obowiązków ustawowych. Dalsze korzystanie z usług
oznacza zapoznanie się i akceptację Polityki Prywatności.
3. Możemy wprowadzić zmiany w niniejszej Polityce prywatności w dowolnym momencie, aby odzwierciedlała
najnowszą wersję. Dalsze korzystanie z naszych usług po wszelkich modyfikacjach Polityki prywatności będzie
równoznaczne z akceptacją takich zmian. Dlatego zachęcamy Cię do regularnego przeglądania Polityki prywatności.
4. Jeżeli uważasz, że Administrator danych nieprawidłowo postępuje z Twoimi danymi, skontaktuj się nim w pierwszej
kolejności i zażądaj wyjaśnień lub spełnienia Twojego żądania, np. sprostowania danych, odnotowania sprzeciwu,
usunięcia danych. Taka forma działania usprawni proces wymiany informacji i pozwoli Administratorowi danych na
podjęcie niezbędnych działań naprawczych.
5. Każdy Użytkownik ma prawo wniesienia skargi na Administratora danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes
Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. Szczegółowe informacje dotyczące
składania skarg są dostępne na stronie internetowej urzędu www.uodo.gov.pl w zakładce „Skargi”.
6. Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem jej opublikowania. Polityka prywatności jest na bieżąco aktualizowana.
7. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres e-mail: biuro@kkspp.pl